وي در ادامه در خصوص تاثير برگزاري اين نمايشگاه بر صنعت گردشگري افزود: نخستين اتفاقي که در اين زمينه رخ داد اين بود که امسال در ضمن برگزاري نمايشگاه شاهد بوديم که چگونه سطح آگاهي مردم در مورد گردشگري نسبت به سال گذشته بالاتر رفته است.
وي ادامه داد:سال گذشته مردم تنها بازديدکننده بودند ولي امسال حضوري آگاهانه تر و فعال تر داشتند به طوري که به کرات شاهد بوديم که بازديدکنندگان به دنبال تورها و شرکت هاي خاص بودند و هدفمند به نمايشگاه آمده بودند.
مدير روابط عمومي دومين دوره نمايشگاه تعطيلات گفت: از سوي ديگر تعاملات بسيار خوبي در همين مدت بين فعالان حوزه برقرار شد به طوري که قراردادهاي بسياري ميان دست اندرکاران صنعت گردشگري منعقد شد.
همايوني در پاسخ به اين انتقاد که چرا در بيشتر موارد شاهد تبليغات تورهاي خروجي بوديم و بيشتر آژانس هاي فعال در اين حوزه در نمايشگاه شرکت داشتند نه آژانس هاي فعال در زمينه تورهاي داخلي و ورودي، گفت: ما براي همه آژانس ها دعوت نامه فرستاديم ولي متاسفانه آژانس هاي برگزارکننده تورهاي داخلي استقبال نکردند.
وي افزود: استقبال بيشتر آژانس هاي فعال در حوزه تورهاي خروجي نشان مي دهد آنها هدفمندتر به فعاليتشان نگاه مي کنند.
وي ادامه داد: يکي از کارهايي که سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري بايد در اين زمينه انجام دهد اين است که با حمايت از دفاتر مجري تورهاي ارزان قيمت، آنها را موظف به حضور در نمايشگاه هاي داخلي کند تا فرهنگ سفر گروهي و استفاده از تورهاي ارزان قيمت را در کشور رواج يابد.
همايوني همچنين تاکيد کرد: فعالان گردشگري اگر خواهان رونق اين صنعت هستند بايد سرمايه گذاري کنند، ولي حاضر به اين کار نيستند و هنوز به ضرورت و تاثير آن پي نبرده اند.
وي معتقد است؛ امکان سنجي، فرصت سنجي، بستر سازي و سرمايه گذاري عواملي هستند که فعالان اين صنعت از آن غافلند./102
انتهای پیام/